sobota, 25 października 2014

Słonik

Przedstawiam Wam słonika, który powstał na podstawie diagramu do haftu krzyżykowego. 
W zamierzeniu miał to być raczej średniej wielkości słonik, ale po złożeniu okazało się, 
że wyszedł całkiem spory słoń :) 



Dwa razy dorabiałam elementy, bo oczywiście nie policzyłam dokładnie ile jakiego koloru potrzebuję i nacięłam karteczek tak mniej więcej albo jak kto woli "na oko" :)
Dodatkowym utrudnieniem było to, że wymyśliłam sobie, że słonik będzie dwustronny 
a nie tak jak kotek - z jednej strony kot a z drugiej białe elementy. Przez to czasami 
trzeba było dołożyć element tu i ówdzie żeby całość lepiej się trzymała czy też nie była taka kanciasta. 



Starałam się aby jedna strona była odbiciem drugiej, ale w jednym miejscu różnią się, 
ciekawe czy znajdziecie to miejsce :)








Jeszcze na koniec dodam, że na zrobienie słonika wykorzystałam ok. 3370 elementów 
i jest to jak na razie mój rekord. Piszę "na razie", bo skoro taka ilość już mnie nie przeraża 
to pewnie powstaną jeszcze większe układanki.

8 komentarzy:

  1. Masz na myśli brewki? Słonik wygląda wspaniale i podziwiam wytrwałość w składaniu. Mi się nie chciało już po tysiącu :) ostanie kusudamy też świetne- widzę że masz fazę na niebieski :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję :)
      Tak, zgadza się, jedna brew odbiega od oryginału. Co do składania, to samo robienie elementów nie było takie złe, najgorsze było złożenie całości, bo taką dużą układankę ciężko się trzyma w rękach a przecież trzeba jeszcze pilnować kolejności kolorów.
      Słonik jest prezentem, ale faktem jest, że niebieski to mój ulubiony kolor :)

      Usuń
  2. słonisko!
    albo taki wyrośnięty słonik!

    ale posklejałaś te puzzle?
    bo jak to sie rozsypie to zapomnij!
    tylko zmiotka i płacz pozostanie ;-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała praca! Wygląda jak robiona na drutach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczny jest ten słoń ! Kiedyś (dawno temu) na wizażu "groziłaś " , że będziesz haftować i jak widać słowa dotrzymałaś ! Muszę kiedyś odgrzebać tą informację i napisać o tym dziewczynom

    OdpowiedzUsuń
  5. Słonik???
    toć to słonisko !!! Pewnie ma z 50 cm. wysokości :)
    Piękny :)
    Pozdrawiam

    http://mirosek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam za cierpliwość,nawet nie wyobrażam sobie jakie to musiało być pracochłonne ;-)
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)